Návštevníci portálu si môžu vyhľadať služby podľa druhu alebo miesta
bydliska. Register ponúka služby ako rozvoz teplej stravy, nákup
potravín a drogérie, nákup liekov, duchovnú službu vo forme rozhovoru
s kňazom a iné služby, ku ktorým môže pribudnúť napríklad aj prevetranie
psov, darovanie rúšok či vyzdvihnutie pošty.
„V Prešovskom kraji máme takmer 119.000 ľudí vo veku 65 rokov a viac,
preto je prirodzené, že sme sa novou platformou zamerali práve na túto
najzraniteľnejšiu skupinu obyvateľov. Chceme, aby všetky služby pre
seniorov a hendikepovaných boli pod jednou strechou, čím uľahčíme
vyhľadávanie seniorom a ich rodinným príslušníkom,“ povedal predseda PSK Milan Majerský. Verí, že táto nová webová stránka bude užitočná aj po skončení sa pandémie.
Informácie o službách pre seniorov a hendikepovaných budú poskytovať aj
traja zamestnanci na call centre, ktoré zriadili. Obyvatelia kraja môžu
na bezplatnú telefónnu linku 0800 221 051 volať sedem dní v týždni od
8.00 h do 16.00 h. „Pracovníci call centra ich budú navigovať už na
konkrétnu službu v ich okrese, ktorú potrebujú. Po 16.00 h sa volajúcemu
ozve odkazovač, ktorý ho nasmeruje na konkrétnu službu na webovej
stránke,“ uvádza PSK s tým, že telefonickú službu chcú sprístupniť aj pre slabo počujúcich a nepočujúcich.
Ambíciou kraja a Nadácie PSK pre podporu rodiny je na uvedenej platforme
združovať aj dobrovoľníkov, ktorí chcú pomôcť seniorom vo svojom okolí,
no nie sú v žiadnej organizácii.